Startside hjelpesenter » HoltePortalen » Prosjekt » Prosjekt-administrasjon

Prosjekt-administrasjon

Prosjektdetaljer

Ved å trykke på knappen «Endre» inne på prosjektdetaljer kan man legge inn relevant informasjon om prosjektet, du velger selv hvor mye informasjon du har lyst til å legge inn.

Feltene prosjektnavn, nummer og status er påkrevde felter som fylles ut når man oppretter prosjektet, men det kan også være nyttig å legge inn en start og slutt dato for prosjektet ditt. En beskrivelse av jobben som skal gjøres og eventuelt hvem som er prosjektleder. Vi har også felter for bygningskode, type og kategori som kan brukes til å filtrere ut rett prosjekt i f.eks prosjektlisten din.

Ved å trykke på tannhjulet til høyre i feltet for prosjektstatus kan du opprette egendefinerte prosjektstatuser hvis du ønsker å dele opp prosjektstatusen ytterligere.

Prosjektadresse

Du kan også legge inn en adresse for prosjektet, her kan du begynne å skrive i feltet for «Gatenavn/nr.» og få forslag fra et API med komplett matrikkeldata. Hvis du ikke får noen treff kan du alternativt fylle ut alle feltene manuelt.

Kunde for prosjektet

Det siste menypunktet er «Kunde», her kan man knytte prosjektet mot en person eller en bedrift og eventuelt en kontaktperson fra kontaktregisteret ditt i HoltePortalen. Dersom dette er en ny kunde kan du opprette kontakten direkte herfra.

Denne kontakten vil vi bruke videre innover i prosjektet når du f.eks skal fakturere.

Prosjektbilde

Hvert prosjekt kan få sitt eget «Prosjektbilde» som vil bli vist inne på prosjektdetaljer, men også i prosjektlisten. For å legge til dette klikker man på bilde ikonet som dukker opp når man holder musepekeren over bildeområdet.

Prosjekt – Deltakere

Under prosjektadministrasjon – Deltakere kan du administrere hvem som skal ha tilgang til dette prosjektet, både interne og eksterne deltakere kan styres herfra.

Interne deltakere vil automatisk få tildelt en tilgang basert på hvilken tilgang de har i systemet, dvs at alle med prosjektområde eller høyere vil bli en «prosjektadministrator», brukere med kun min side tilgang vil få «Deltaker» tilgang. For at man skal kunne administrere prosjektet trenger man en «prosjektadministrator» rolle, hvis du er deltaker vil du kun se prosjektet i app og under min side.

For å legge til eller fjerne deltagere klikker man knappen «deltakere», her kan du enkelt huke av eller på for dine ansatte. For å endre tilgangen i prosjektet finnes det en todelt knapp helt ute til høyre i visningen.

Scroll to Top